[O1] Duży skok jałowy pedału hamulca - co poprawić?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • qickare
    Rider
    • 2007
    • 286

    [O1] Duży skok jałowy pedału hamulca - co poprawić?

    Za 1-1.5t można mieć kadetta 1.7d 91r ostatni wypust i nawet wspomaganie sie trafia albo szyber :wink: A przecież taki kadett to prawie daewoo :szeroki_usmiech
  • Agamek12
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 9935
    • Ford

    #2
    [O1] Duży skok jałowy pedału hamulca - co poprawić?

    Otóż w mojej Octavii '04 z silnikiem BFQ mam problem z dużym skokiem jałowym pedału hamulca. Z ważych rzeczy:
    1. z przodu założyłem nowe tarcze i klocki - mają około 100km przebiegu,
    2. tylne bębny mają około 230,50mm średnicy, okładziny mają około 5mm grubości (w normie),
    3. przesmarowane samoregulatory w bębnach i działają poprawnie (wg ETZOLD'a zbyt duży skok jałowy może być spowodowany nieprawidłowym działaniem samoregulatorów)
    4. około 2kkm temu wymieniony płyn hamulcowy więc zakładam też, że układ jest odpowiednio odpowietrzony,
    5. serwo działa poprawnie (za ETZOLD'em po 5 naciśnięciu hamulca na niepracujacym silniku i włączeniu silnika pedał "obniża" się),
    6. hamulec ręczny wyregulowany,
    7. ABS działa.
    Dodatkowo stwierdzam iż hamulec jest tak samo miękki i ma taki sam skok jałowy jak przed wymianą tarcz i klocków, regulacją ręcznego i smarowaniem samoregulatorów. Hamowanie jest skuteczne, auto nie ściąga, po ostrym zahamowaniu tył auta "zostaje" minimalnie w górze (czuć jego opadnięcie po puszczeniu hamulca). Co zrobić, aby ten pedał zaczął działać normalnie? W starej Octavii skok jałowy jest wyraźnie krótszy a pedał wyraźnie twardszy.
    Wpisy w innych tematach sugerują, że pedał utwardzi się po przejechaniu kilkuset kilometrów (tarcze i klocki muszą się ułożyć), ale nikt nie maił chyba problemu z dużym skokiem jałowym...
    Adam... Używam:
    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
    Passek: B6 175KM/366Nm

    Komentarz

    • endryu
      RS
      • 2006
      • 3773
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      jezdzić, tarcze i klocki muszą się ułożyć.
      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
      =================================================

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Hamuje, to co sie martwic, przeciez nie musisz wdepnac do podlogi zeby sie zatrzymac.

        Zaczynam dochodzić do wniosku, ze szukasz dziury wszędzie tam gdzie nic sie nie dzieje.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • tomil
          L&K
          S_OCP Member
          • 2008
          • 1179

          #5
          Zamieszczone przez Maicroft
          Hamuje, to co sie martwic, przeciez nie musisz wdepnac do podlogi zeby sie zatrzymac.

          Zaczynam dochodzić do wniosku, ze szukasz dziury wszędzie tam gdzie nic sie nie dzieje.
          Kiedy na początku pedał prawie w podłodze ląduje. Miałem to samo po wymianie klocków w służbówce. Po przejechaniu kilkudziesięciu km wróciło do normy.
          Zamieszczone przez Agamek12
          ale nikt nie maił chyba problemu z dużym skokiem jałowym...
          Właśnie taki miałem problem i zrobiłem z siebie durnia w ASO- najpierw ich opierdzieliłem, że takiej prostej sprawy nie potrafią zrobić, ale przynajmniej raz jeszcze sprawdzili odpowietrzenie hamulców.
          It doesn't matter what we're losing
          It only matters what we're going to find!

          Komentarz

          • Agamek12
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 9935
            • Ford

            #6
            Zamieszczone przez tomil
            Zamieszczone przez Maicroft
            Hamuje, to co sie martwic, przeciez nie musisz wdepnac do podlogi zeby sie zatrzymac.

            Zaczynam dochodzić do wniosku, ze szukasz dziury wszędzie tam gdzie nic sie nie dzieje.
            Kiedy na początku pedał prawie w podłodze ląduje. Miałem to samo po wymianie klocków w służbówce. Po przejechaniu kilkudziesięciu km wróciło do normy
            Tylko że u mnie pedał ląduje i ma miękkość taką samą po wymianie tarcz i klocków z przodu, jak i przed ich wymianą (na zużytych klockach i nieco zużytych tarczach)...
            Aha, jak wdepnę na MAX, to pedał staje jakieś 3-4cm nad podłogą.
            Adam... Używam:
            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
            Passek: B6 175KM/366Nm

            Komentarz

            • piotrek_os
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 8160
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Zamieszczone przez Maicroft

              Zaczynam dochodzić do wniosku, ze szukasz dziury wszędzie tam gdzie nic sie nie dzieje.
              pojezdzisz troszku i się ułozy....no chyba ze cos kiepskiego kupiłes.....i trzeba bedzie 2 raz wsadzac sprawdzone rzeczy
              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

              Komentarz

              • kazik4x4
                RS
                • 2008
                • 2728

                #8
                Wg. mnie jest nieprawidłowo odpowietrzony układ hamulcowy.
                Mam pytanie. Po kiego ch... wymieniałeś płyn hamulcowy?? Czy może jakiś "spec" Ci doradził?? I kto go wymieniał?? Bo wymienić płyn w wozie z ABS to nie to samo co w Golfie II.

                A jeśli fachowe odpowietrzenie układu nie pomoże, to panie kolego kłania się serwo. I nic więcej. Skoro abs działa, płyn nie wycieka, układ hamulcowy po kapitalnym remoncie rzec by można to serwo mówi "adios"

                Jeśli wymiana płynu z powodu "bo mówią że stary i trzeba wymienić" zapocżątkowała te problemy, to gratuluję.

                Jest taka zasada: "nie psuje się - nie grzebać" W samochodzie regularnie wymienia się tylko olej i filtry, a resztę w zależności od wyraźnej, zaznaczam wyraźniej potrzeby.

                Niektórzy może nie uwierzą, ale mój znajomy zdjął sobie głowicę, bo chciał zobaczyć czy mu się nagar nie zbiera. I nie muszę mówić, ze raz rozłożony silnik już nigdy nie będzie chodził tak jak kiedyś

                Komentarz

                • piotrek_os
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 8160
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  kazik4x4, to dobrze, ze ten Twój znajomy chirurgiem nie jest.....bo by se zajrzał do brzuszka...... sory za mały OT
                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                  Komentarz

                  • kazik4x4
                    RS
                    • 2008
                    • 2728

                    #10
                    Zamieszczone przez piotrek_os
                    kazik4x4, to dobrze, ze ten Twój znajomy chirurgiem nie jest.....bo by se zajrzał do brzuszka...... sory za mały OT
                    Ginekologiem też nie jest :shock: :shock: ale za każdym razem kiedy się spotykamy w jakimś gronie i mowa schodzi na tematy usterkowo-samochodowe to mamy kupę brechtu z Rafała i jego wyczynu sprzed lat. Ot, jak komuś się nudzi to sobie ściąga głowicę) Żeby był jeszcze mechanikiem, ale laik niemal zupełny aczkowiek trochę narzędzi i dobry garaż posiada

                    Komentarz

                    • Agamek12
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 9935
                      • Ford

                      #11
                      Zmieniony płyn hamulcowy dostałem "z dobrodziejstwem inwentarza" - zmienił go poprzedni właściciel...
                      I teraz najgorsze: płyn był zmieniany w NORAUTO :shock: :cry: :x

                      [ Dodano: Sro 07 Kwi, 10 15:03 ]
                      Zamieszczone przez kazik4x4
                      Zamieszczone przez piotrek_os
                      kazik4x4, to dobrze, ze ten Twój znajomy chirurgiem nie jest.....bo by se zajrzał do brzuszka...... sory za mały OT
                      Ginekologiem też nie jest :shock: :shock: ale za każdym razem kiedy się spotykamy w jakimś gronie i mowa schodzi na tematy usterkowo-samochodowe to mamy kupę brechtu z Rafała i jego wyczynu sprzed lat. Ot, jak komuś się nudzi to sobie ściąga głowicę) Żeby był jeszcze mechanikiem, ale laik niemal zupełny aczkowiek trochę narzędzi i dobry garaż posiada
                      Mam wujka, który też z wykształcenia jest mechanikiem. I kiedyś (na początku lat 90-tych) kupił sobie piękne Audi 80 5S (5-cylindrowy 1.9 na gaźniku). Pięknie toto chodziło, dźwięk niesamowity, przyśpieszenie nie z tej ziemii, ale i spalić też lubiło (nie mniej niż jego wcześniejszy Polonez). A że wujo ma wykształcenie mechaniczne, któregoś weekendu zaczął regulować zapłon, gaźnik, zmieniał filtry, paski, itp. - no bo zachodnie auto nie może palić aż tyle . A nadmieniam, że auto z Niemiec przyjechało w stanie idealnie perfekcyjnym, zresztą było kupione od dość majętnego jego znajomego. Rezultat był taki, że po tych zabiegach auto osłabło, zaczęło palić więcej, u prawdziwych mechaników zostawił górę siana na poprawki, ale auto nie odzyskało dawnego wigoru i po kilku miesiącach poszło do ludzi. Ale oczywiście problem był winą AUDI :shock: Nic to, ałdik poszedł do ludzi a na jego miejsce wskoczył pospolity Golfik 1.6"i" - ale przy nim wujo już nic nie robił...
                      Adam... Używam:
                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                      Passek: B6 175KM/366Nm

                      Komentarz

                      • tomil
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2008
                        • 1179

                        #12
                        Zamieszczone przez Agamek12
                        I teraz najgorsze: płyn był zmieniany w NORAUTO
                        To nie jest wcale takie najgorsze. Jakiś czas temu (dwa auta dokładniej) zmieniałem w Norauto płyn hamulcowy- zrobili szybko sprawnie (bez konieczności odpowietrzania układu- przepchali stary płyn nowym). Nic nie zniszczyli przy okazji, ale okazało się, że mechanik pracuje w Norauto tylko dla składek, poza tym ma warsztat, naprawdę był kumaty i pozbierany.
                        It doesn't matter what we're losing
                        It only matters what we're going to find!

                        Komentarz

                        • kazik4x4
                          RS
                          • 2008
                          • 2728

                          #13
                          Zamieszczone przez tomil
                          Zamieszczone przez Agamek12
                          I teraz najgorsze: płyn był zmieniany w NORAUTO
                          To nie jest wcale takie najgorsze. Jakiś czas temu (dwa auta dokładniej) zmieniałem w Norauto płyn hamulcowy- zrobili szybko sprawnie (bez konieczności odpowietrzania układu- przepchali stary płyn nowym). Nic nie zniszczyli przy okazji, ale okazało się, że mechanik pracuje w Norauto tylko dla składek, poza tym ma warsztat, naprawdę był kumaty i pozbierany.
                          No to chyba wiadomo dlaczego sprzedał. Jak mu w norauto policzyli ile będzie kosztowało serwo&wymiana&coś co wyjdzie jeszcze czyli to co Ty już zrobiłeś to wyszło pewnie kilka koła. Postraszyli wymianą ABSu i koleś chyba zdecydował o zmianie auta.

                          Komentarz

                          • tomil
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2008
                            • 1179

                            #14
                            Zamieszczone przez kazik4x4
                            Jeśli wymiana płynu z powodu "bo mówią że stary i trzeba wymienić" zapocżątkowała te problemy, to gratuluję.
                            Tak z ciekawości zapytam- a te konieczne wymiany co dwa lata płynu hamulcowego to po co są. Tak dla idei. Czy może dlatego, że płyn hamulcowy jest higroskopijny i w skrajnym przypadku zacznie się gotować a nie hamować.
                            It doesn't matter what we're losing
                            It only matters what we're going to find!

                            Komentarz

                            • rss
                              L&K
                              • 2009
                              • 1098

                              #15
                              z wlasnego doswiadczenia powiem ze 'zdymany' plyn powoduje glebsze wpadanie pedalu hamulca. przerabialem to w O1.

                              a tak wogole to na ktorym 'zabku' lapie reczny hamulec u autora watku?
                              kiedys w Felicji podciagniecie recznego sprawilo ze pedal nieco 'wyszedl' z podlogi.
                              kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                              _________________________________________
                              Do sprzedania:
                              komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                              zaciski do hamulcow 280mm.

                              Komentarz

                              • Agamek12
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 9935
                                • Ford

                                #16
                                U autora wątku hamulec ręczny działa idealnie (jest ustawiony tak, jak Etzold nakazał): na 4-tym ząbku z trudem można przekręcić koło, maksymalnie jestem w stanie zaciągnąć na 6/7 ząbek. Oczywiście na zwolnionym ręcznym nie ma żadnych oporów, na 1-szym już minimalnie łapie. W każdym razie działa dobrze.
                                kazik4x4 - po czym wnosisz, że serwo padło? Bo ja przeanalizowałem kilka tematów dotyczących padnietego serwa i nie znalazłem u siebie żadnych nieprawidłowych objawów.
                                Adam... Używam:
                                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                Passek: B6 175KM/366Nm

                                Komentarz

                                • madden
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 106

                                  #17
                                  Agamek12, spróbuj energicznie raz po razie nacisnąć pedał hamulca - czy za drugim razem "łapie" wyraźnie wyżej? - jeśli tak to układ jest jednak zapowietrzony.
                                  Spalanie:

                                  Komentarz

                                  • Agamek12
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 9935
                                    • Ford

                                    #18
                                    No przecież już pisałem: układ nie jest zapowietrzony, kilkukrotne wciskanie hamulca na włączonym silniku nie powoduje ANI zmniejszenia skoku jałowego tegoż pedału, ANI poprawienia skuteczności hamowania, ANI utwardzenia pedału... Auto hamuje dobrze i równo już przy pierwszym naciśnięciu hamulca...
                                    Adam... Używam:
                                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                    Passek: B6 175KM/366Nm

                                    Komentarz

                                    • luks
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 240

                                      #19
                                      Zamieszczone przez tomil

                                      Tak z ciekawości zapytam- a te konieczne wymiany co dwa lata płynu hamulcowego to po co są. Tak dla idei. Czy może dlatego, że płyn hamulcowy jest higroskopijny i w skrajnym przypadku zacznie się gotować a nie hamować.
                                      właśnie tak. raz w górach przy napakowanym aucie hamulec mi zaczał wpadać w podłogę.. nie polecam
                                      skoda
                                      fuckyeah!

                                      Komentarz

                                      • kazik4x4
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 2728

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Agamek12
                                        kazik4x4 - po czym wnosisz, że serwo padło?
                                        Po doświadczeniu z innymi wozami. Być może charakterystyka układu w OI jest inna, ale miałem w firmie 4-5 przypadków o podobnych objawach i zawsze kończyło się wymianą serwa.

                                        [ Dodano: Czw 08 Kwi, 10 08:11 ]
                                        Zamieszczone przez tomil
                                        Tak z ciekawości zapytam- a te konieczne wymiany co dwa lata płynu hamulcowego to po co są. Tak dla idei. Czy może dlatego, że płyn hamulcowy jest higroskopijny i w skrajnym przypadku zacznie się gotować a nie hamować.
                                        Mam w firmie mietki, które chodzą u mnie od kilku do klikunastu lat - rekordzista obecnie 12 lat jeździ. Nie są to zabawkowe przebiegi, bo rzędu 80000-130000 rocznie, a żaden płynu jeszcze nie miał zmienianego, hamują jak tralala.
                                        No chyba że do wymiany zaliczę dolewkę 150ml po odpowietrzeniu układu po wymianie wężyka w jednym z wozów?

                                        Komentarz

                                        • phrix
                                          L&K
                                          • 2007
                                          • 1000
                                          • Audi
                                          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #21
                                          Tak z ciekawości zapytam- a te konieczne wymiany co dwa lata płynu hamulcowego to po co są.
                                          Płyn hamulcowy posiada określoną temperaturę pracy. Jeżeli po latach płyn straci swoje właściwości (poprzez pochłanianie wody z otoczenia), dochodzi do miejscowego zagotowania co wydziela zatory powietrzne. Zatory te przypominają minimalne zapowietrzenie układu, co negatywnie wpływa na drogę hamowania a w ekstremalnych przypadkach może doprowadzić do znacznego spadku siły hamowania. Podczas normalnej eksploatacji może wydawać się, że to nie ma wielkiego znaczenia "no bo hamuje" - ale np. podczas mocnego wytracania prędkości na autostradzie lub w górach może dojść do sytuacji, że braknie nam hamulca ... Jeżeli ktoś nie wymienia przez 12 lat płynu i twierdzi, że wszystko jest ok to życzę szerokości :diabelski_usmiech
                                          Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                                          _

                                          Komentarz

                                          • tomil
                                            L&K
                                            S_OCP Member
                                            • 2008
                                            • 1179

                                            #22
                                            Zamieszczone przez phrix
                                            Jeżeli ktoś nie wymienia przez 12 lat płynu i twierdzi, że wszystko jest ok to życzę szerokości
                                            Dobrze napisane. Jeśli tak, to po czym wnosić, że olej jest do wymiany? Po tym, że producent tak napisał? No przecież dokładnie to samo pisze o płynie hamulcowym.
                                            It doesn't matter what we're losing
                                            It only matters what we're going to find!

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              #23
                                              Agamek12, Wyciagnalem temat, bo jestem ciekaw, czy pedal hamulca juz Ci stwardnial :wink:

                                              Bo tez przez kilka dni z tym sie meczylem, az w koncu odpowietrzylem kilkukrotnie uklad hamulcowy wraz z odpowietrzeniem pompy ABS przy pomocy VAG-a i pedal jest twardy i stoi wysoko.
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • Agamek12
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 9935
                                                • Ford

                                                #24
                                                Wiesz co... nie wiem, czy stwardniał. Już się do niego przyzwyczaiłem, więc narazie nic nie robię...
                                                Adam... Używam:
                                                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                                Passek: B6 175KM/366Nm

                                                Komentarz

                                                Pracuję...