Za 1-1.5t można mieć kadetta 1.7d 91r ostatni wypust i nawet wspomaganie sie trafia albo szyber :wink: A przecież taki kadett to prawie daewoo :szeroki_usmiech
[O1] Duży skok jałowy pedału hamulca - co poprawić?
Zwiń
X
-
[O1] Duży skok jałowy pedału hamulca - co poprawić?
Otóż w mojej Octavii '04 z silnikiem BFQ mam problem z dużym skokiem jałowym pedału hamulca. Z ważych rzeczy:
1. z przodu założyłem nowe tarcze i klocki - mają około 100km przebiegu,
2. tylne bębny mają około 230,50mm średnicy, okładziny mają około 5mm grubości (w normie),
3. przesmarowane samoregulatory w bębnach i działają poprawnie (wg ETZOLD'a zbyt duży skok jałowy może być spowodowany nieprawidłowym działaniem samoregulatorów)
4. około 2kkm temu wymieniony płyn hamulcowy więc zakładam też, że układ jest odpowiednio odpowietrzony,
5. serwo działa poprawnie (za ETZOLD'em po 5 naciśnięciu hamulca na niepracujacym silniku i włączeniu silnika pedał "obniża" się),
6. hamulec ręczny wyregulowany,
7. ABS działa.
Dodatkowo stwierdzam iż hamulec jest tak samo miękki i ma taki sam skok jałowy jak przed wymianą tarcz i klocków, regulacją ręcznego i smarowaniem samoregulatorów. Hamowanie jest skuteczne, auto nie ściąga, po ostrym zahamowaniu tył auta "zostaje" minimalnie w górze (czuć jego opadnięcie po puszczeniu hamulca). Co zrobić, aby ten pedał zaczął działać normalnie? W starej Octavii skok jałowy jest wyraźnie krótszy a pedał wyraźnie twardszy.
Wpisy w innych tematach sugerują, że pedał utwardzi się po przejechaniu kilkuset kilometrów (tarcze i klocki muszą się ułożyć), ale nikt nie maił chyba problemu z dużym skokiem jałowym...
-
-
Zamieszczone przez MaicroftHamuje, to co sie martwic, przeciez nie musisz wdepnac do podlogi zeby sie zatrzymac.
Zaczynam dochodzić do wniosku, ze szukasz dziury wszędzie tam gdzie nic sie nie dzieje.Zamieszczone przez Agamek12ale nikt nie maił chyba problemu z dużym skokiem jałowym...It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomilZamieszczone przez MaicroftHamuje, to co sie martwic, przeciez nie musisz wdepnac do podlogi zeby sie zatrzymac.
Zaczynam dochodzić do wniosku, ze szukasz dziury wszędzie tam gdzie nic sie nie dzieje.
Aha, jak wdepnę na MAX, to pedał staje jakieś 3-4cm nad podłogą.
Komentarz
-
-
Wg. mnie jest nieprawidłowo odpowietrzony układ hamulcowy.
Mam pytanie. Po kiego ch... wymieniałeś płyn hamulcowy?? Czy może jakiś "spec" Ci doradził?? I kto go wymieniał?? Bo wymienić płyn w wozie z ABS to nie to samo co w Golfie II.
A jeśli fachowe odpowietrzenie układu nie pomoże, to panie kolego kłania się serwo. I nic więcej. Skoro abs działa, płyn nie wycieka, układ hamulcowy po kapitalnym remoncie rzec by można to serwo mówi "adios"
Jeśli wymiana płynu z powodu "bo mówią że stary i trzeba wymienić" zapocżątkowała te problemy, to gratuluję.
Jest taka zasada: "nie psuje się - nie grzebać" W samochodzie regularnie wymienia się tylko olej i filtry, a resztę w zależności od wyraźnej, zaznaczam wyraźniej potrzeby.
Niektórzy może nie uwierzą, ale mój znajomy zdjął sobie głowicę, bo chciał zobaczyć czy mu się nagar nie zbiera. I nie muszę mówić, ze raz rozłożony silnik już nigdy nie będzie chodził tak jak kiedyś
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_oskazik4x4, to dobrze, ze ten Twój znajomy chirurgiem nie jest.....bo by se zajrzał do brzuszka...... sory za mały OT
Komentarz
-
-
Zmieniony płyn hamulcowy dostałem "z dobrodziejstwem inwentarza" - zmienił go poprzedni właściciel...
I teraz najgorsze: płyn był zmieniany w NORAUTO :shock: :cry: :x
[ Dodano: Sro 07 Kwi, 10 15:03 ]
Zamieszczone przez kazik4x4Zamieszczone przez piotrek_oskazik4x4, to dobrze, ze ten Twój znajomy chirurgiem nie jest.....bo by se zajrzał do brzuszka...... sory za mały OT
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12I teraz najgorsze: płyn był zmieniany w NORAUTOIt doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomilZamieszczone przez Agamek12I teraz najgorsze: płyn był zmieniany w NORAUTO
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kazik4x4Jeśli wymiana płynu z powodu "bo mówią że stary i trzeba wymienić" zapocżątkowała te problemy, to gratuluję.It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Komentarz
-
-
z wlasnego doswiadczenia powiem ze 'zdymany' plyn powoduje glebsze wpadanie pedalu hamulca. przerabialem to w O1.
a tak wogole to na ktorym 'zabku' lapie reczny hamulec u autora watku?
kiedys w Felicji podciagniecie recznego sprawilo ze pedal nieco 'wyszedl' z podlogi.kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
U autora wątku hamulec ręczny działa idealnie (jest ustawiony tak, jak Etzold nakazał): na 4-tym ząbku z trudem można przekręcić koło, maksymalnie jestem w stanie zaciągnąć na 6/7 ząbek. Oczywiście na zwolnionym ręcznym nie ma żadnych oporów, na 1-szym już minimalnie łapie. W każdym razie działa dobrze.
kazik4x4 - po czym wnosisz, że serwo padło? Bo ja przeanalizowałem kilka tematów dotyczących padnietego serwa i nie znalazłem u siebie żadnych nieprawidłowych objawów.
Komentarz
-
-
No przecież już pisałem: układ nie jest zapowietrzony, kilkukrotne wciskanie hamulca na włączonym silniku nie powoduje ANI zmniejszenia skoku jałowego tegoż pedału, ANI poprawienia skuteczności hamowania, ANI utwardzenia pedału... Auto hamuje dobrze i równo już przy pierwszym naciśnięciu hamulca...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomil
Tak z ciekawości zapytam- a te konieczne wymiany co dwa lata płynu hamulcowego to po co są. Tak dla idei. Czy może dlatego, że płyn hamulcowy jest higroskopijny i w skrajnym przypadku zacznie się gotować a nie hamować.skoda
fuckyeah!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12kazik4x4 - po czym wnosisz, że serwo padło?
[ Dodano: Czw 08 Kwi, 10 08:11 ]
Zamieszczone przez tomilTak z ciekawości zapytam- a te konieczne wymiany co dwa lata płynu hamulcowego to po co są. Tak dla idei. Czy może dlatego, że płyn hamulcowy jest higroskopijny i w skrajnym przypadku zacznie się gotować a nie hamować.
No chyba że do wymiany zaliczę dolewkę 150ml po odpowietrzeniu układu po wymianie wężyka w jednym z wozów?
Komentarz
-
-
Tak z ciekawości zapytam- a te konieczne wymiany co dwa lata płynu hamulcowego to po co są.Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI
_
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez phrixJeżeli ktoś nie wymienia przez 12 lat płynu i twierdzi, że wszystko jest ok to życzę szerokościIt doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Komentarz
-
Komentarz